Portré
Balikó Tamás
színész
játéktér
rendező
művészeti tanácsadó
díszlettervező
jelmeztervező
Életrajz
Tanulmányok: Színház- és Filmműv. Főisk., 1978-81, rendező, 1987-90.
Életút: 1980- a Vígszínház, a Játékszín, a szegedi és a pécsi Nemzeti Színház, a Madách Színház tagja, 1991-92 a Labdatér Teátrum műv. vez., 1993- a pécsi Nemzeti Színház ig. A Magy. Műv.-ért Alapítvány díja (1990).
Főbb szerepei: Asztrov (Csehov: Ványa bácsi), Robert Hand (Joyce: Számkivetettek), Viktor 9 éves (Vitrac: Viktor avagy a gyerekuralom), Kittel (Sobol: Gettó), Baylen (Mamet: Floridai öröklakás eladó), Rabló (Akutagava-Müller: A vihar kapujában), Frank Arnold (Strauss: Az idő és a szoba), Moliére: Don Juan, von Berg (Miller: Közjáték Vichyben), 8. sz. esküdt (Rose: Tizenkét dühös ember), Orvos (Csáth-Kiss: Animus és anima), Tizedes (Dobozy-Horvai: A tizedes meg a többiek), Shakespeare: Othello.
Főbb rendezései: Nádas: Takarítás, O'Neill: Utazás az éjszakába, Christie: A vád tanúja, Mamet: Floridai öröklakás eladó,. Williams: Az ifjúság édes madara, Walker: A büntető kéz, Joyce: Számkivetettek, Szép E.: Vőlegény, Steinbeck: Egerek és emberek, Hampton: Teljes napfogyatkozás, Kesey: Száll a kakukk fészkére, Anouilh: Becket, avagy az Isten becsülete, Simon: Furcsa pár, Rossini: A sevillai borbély, Puccini: Tosca, Angelika nővér, Mascagni: Parasztbecsület, Miller: Az ügynök halála,
tv-ben: Popfesztivál.
Életút: 1980- a Vígszínház, a Játékszín, a szegedi és a pécsi Nemzeti Színház, a Madách Színház tagja, 1991-92 a Labdatér Teátrum műv. vez., 1993- a pécsi Nemzeti Színház ig. A Magy. Műv.-ért Alapítvány díja (1990).
Főbb szerepei: Asztrov (Csehov: Ványa bácsi), Robert Hand (Joyce: Számkivetettek), Viktor 9 éves (Vitrac: Viktor avagy a gyerekuralom), Kittel (Sobol: Gettó), Baylen (Mamet: Floridai öröklakás eladó), Rabló (Akutagava-Müller: A vihar kapujában), Frank Arnold (Strauss: Az idő és a szoba), Moliére: Don Juan, von Berg (Miller: Közjáték Vichyben), 8. sz. esküdt (Rose: Tizenkét dühös ember), Orvos (Csáth-Kiss: Animus és anima), Tizedes (Dobozy-Horvai: A tizedes meg a többiek), Shakespeare: Othello.
Főbb rendezései: Nádas: Takarítás, O'Neill: Utazás az éjszakába, Christie: A vád tanúja, Mamet: Floridai öröklakás eladó,. Williams: Az ifjúság édes madara, Walker: A büntető kéz, Joyce: Számkivetettek, Szép E.: Vőlegény, Steinbeck: Egerek és emberek, Hampton: Teljes napfogyatkozás, Kesey: Száll a kakukk fészkére, Anouilh: Becket, avagy az Isten becsülete, Simon: Furcsa pár, Rossini: A sevillai borbély, Puccini: Tosca, Angelika nővér, Mascagni: Parasztbecsület, Miller: Az ügynök halála,
tv-ben: Popfesztivál.
Képsorozatok
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter