Portré
B. Fülöp Erzsébet
Életrajz
Gyergyóditró, 1967.szeptember 22.
1982-1986 Matematika-Fizika Líceum, Csíkszereda
1990-1994 Marosvásárhelyi Színművészeti Egyetem, színész szak
1995-2000 Marosvásárhelyi Színművészeti Egyetem, teatrológia szak
2006-tól doktorandusz a Budapesti Film- és Színművészeti Egyetemen
Jelenleg a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház, Tompa Miklós Társulatának tagja, illetve a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem óraadó tanára
EGYÉB SZAKMAI TEVÉKENYSÉGEK
Egyéni műsor
Momo – Émile Ajar Előttem az élet című regénye nyomán, rendező: Killár Katalin, Marosvásárhely/Kolozsvár, 1994-2000
Filmszerep:
VATTAÁRUS – Kínai védelem (1999), rendező: Tompa Gábor
TV-játékok:
ANNA PAGE – W. Shakespeare: A windsori víg nők, rendező: Horváth Z.Gergely
MADAME PERNELLE – J.B.P. Moliėre: Tartuffe, rendező: Tompa Gábor
GORDONNÉ – Witold Gombrowicz: Operett, rendező: Tompa Gábor
BERGMANN-NÉ – Frank Wedekind: A tavasz ébredése, rendező: Éry Kovács András
HYPPOLITA – W. Shakespeare: Szentivánéji álom, rendező: Novák Eszter
DEMAGÓG, NYEGLE – Madách Imre: Az ember tragédiája, rendező: Anca Bradu
SZAKMAI ELISMERÉSEK
Személyes díjai:
2000 – Poór Lili-díj, Erdélyi Magyar Közművelődési Egyesület
2002 – Legjobb női alakítási-díj, Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda (Defoe: Példás történet, rendező: Barabás Olga)
2002 – Női alakítás-díj, Stúdiószínházak Fesztiválja, Budapest (Defoe: Példás történet, rendező: Barabás Olga)
2004 – Legjobb női mellékszerepért járó díj, Thalia Open Fesztivál, Marosvásárhely (Füst Milán: Boldogtalanok, rendező: Bodó Viktor)
2004 – Legjobb női mellékszereplőnek járó díj, Topfest Országos Színházi Fesztivál, Marosvásárhely (RÓZSI – Füst Milán: Boldogtalanok, rendező: Bodó Viktor)
2004 – Legjobb női mellékszerepért járó díj, Stúdiószínházak Fesztiválja, Budapest (RÓZSI – Füst Milán: Boldogtalanok, rendező: Bodó Viktor)
2004 – Legjobb női mellékszerepért járó UNITER felterjesztés (RÓZSI – Füst Milán: Boldogtalanok, rendező: Bodó Viktor)
2006 – Női alakítási díj, Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda (SEN-TE/SUI-TA – Bertolt Brecht: Valahol Szecsuánban, rendező: Barabás Olga)
2007 – Jászai Mari-díj
2009 – Közönségzsűri díja valamint Dr. Oláh Albert Kisvárda város polgármesterének díja, Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda
Díjazott előadásai:
1994 – Nemzetközi Színházi Találkozó díja, Nagyszeben (Paul Foster: Tom Paine, rendező: Victor Ioan Frunză
1994 – Különdíj, Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda (Foster: Tom Paine, rendező: Victor Ioan Frunză)
1996 – Legjobb előadásért járó UNITER-díj (Carlo Goldoni: Velencei ikrek, rendező: Vlad Mugur)
2001 – Legjobb rendezésért járó UNITER-díj (Frank Wedekind: A tavasz ébredése, rendező: Anca Bradu)
2004 – Legjobb előadás közönségdíja, Kisebbségi Színházak Fesztiválja, Temesvár (Hatházi András: A Dilis Resner, rendező: Parászka Miklós)
2006 – Kritikusok díja, Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda (SEN-TE/SUI-TA – Bertolt Brecht: Valahol Szecsuánban, rendező: Barabás Olga)
2006 – Legjobb előadás-díj, Stúdiószínházak Fesztiválja, Eger (Bertolt Brecht: Valahol Szecsuánban, rendező: Barabás Olga)
2006 – A kisvárdai Várszínház és Művészetek háza díja, Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda
2006 – A Kisvárdai Lapok szerkesztőségének díja, Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda

Képsorozatok
-
Interjúk
„Ahogy a növendékek figyelnek, az jelenti az elismerést”
Mindig tudta magáról, hogy egyszer tanítani fog, csak ennek formájáról nem volt elképzelése. Aztán négy esztendővel ezelőtt mesterkurzusra hívták, majd a Zeneakadémiától is érkezett felkérés ... Réfi Zsuzsa -
Interjúk
„Hagyják alkotni szabadon a művészeket”
Hernyák György. Tanár, rendező. Az Újvidéki Művészeti Akadémián szerzett rendezői diplomát Boro Draskovic osztályában, dolgoztt az Újvidéki Rádióban, a Szabadkai Népszínház főrendezőjeként, ő a Tanyaszínház egyik alapítója ... Szerda Zsófia -
Interjúk
„A művészet természetéből adódik, hogy egy művész mindig ellenzékben van, mert kritikus”
A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust. Barna Zsombor