Írások
-
Interjúk
„Bízom benne, hogy hamarosan visszakaphatjuk az életünket!”
A Gózon Gyula Kamaraszínház stream premiert tartott, Murray Schisgal Szerelem, óh! című komédiáját mutatta be Tasnádi Csaba rendezésében. A háromszereplős darabban Stubnya Béla és Tűzkő Sándor mellett a női szerepet Nagyváradi Erzsébet alakítja, vele beszélgettünk. Farkas Éva
-
Interjúk
„Mi hasonló fiatalok vagyunk egy hasonló helyzetben, mint Vizi és Ecsédi.”
A Vígszínház élő streamben mutatja be január 22-én, Cseh Tamás születésnapján a Kelet-nyugati pályaudvar című koncertszínházi előadást. Hárman játsszák: Orosz Ákos, Tóth András és Zoltán Áron. A koncepciót Tóth András és Zoltán Áron dolgozta ki. Velük beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Egy hely, ahol az alkotóknak lehetősége van kilépni a megszokott kőszínházi keretekből.”
Amikor létrejött a karanténhelyzet, azon nyomban létrehozta az Első Magyar Karantén-színházat, amit ma már WebSzínháznak hív, de a lényeg ugyanaz: a virtuális térben való létezés. A TRIP Hajó igazgatójával, Magács Lászlóval beszélgetünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Milyen hangja van a táncnak?”
Hang és mozgás kettősére épül a Tünet Együttes új produkciója, melyben Harcsa Veronika a zenei tanácsadó. Szabó Rékával, a Tünet Együttes vezetőjével és az előadás rendezőjével beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Az ihlethez élmény kell, ami meglep, megráz, megérint… ”
Szinte a zene minden műfajban alkot, darabjait rendszeresen játsszák hazai és külföldi együttesek, amit kevés kortárs zeneszerző mondhat el magáról. Ahogy azt is, hogy már második operáját tűzte műsorára a Magyar Állami Operaház. Réfi Zsuzsa -
Interjúk
Négyszáz Kékszakállú, s félszáz operai esztendő
Bár azt gondolta, egy, a Zeneakadémián töltött tanév után majd az orvosin folytatja, magával ragadta a zene és a sok-sok feladat, amit a tanáraitól kapott. Így nem is volt kérdés, hogy Kováts Kolos operaénekesként végez ... Réfi Zsuzsa -
Interjúk
„Bertie és Salieri szerepét mérföldkőnek tekintem.”
A király beszéde, az Amadeus – a színházak a darabokat sikert remélve tűzik műsorukra, az ezekben játszó színész lubickolhat szerepében. Fila Balázs Bertie-ként, illetve Salieriként egy eddig nem ismert arcát mutathatta meg a közönségnek a József Attila Színházban. Farkas Éva -
Interjúk
„Régóta vágytam az ilyen jellegű színdarabokra, mint az Illatszertár.”
A Thália Színházban október végén mutatták be László Miklós legtöbbet játszott, világsikert aratott művét, az Illatszertárt. Az előadást Béres Attila rendezte, Balázs kisasszonyt Szinetár Dóra alakítja, aki frissen szerződött a teátrumhoz. Farkas Éva -
Művészek írták
Fodor Tamás –egy kép egy emlék
Egy kép – az Egyetemi Színpad 1960. december 5. Pathelin mester előadásáról, Kertész Péterrel jómagam, – emlékeztet immár 60 éve a színpadon. Fodor Tamás -
Interjúk
„Ez a regény engem is odavágott.”
Tavaly jelent meg Péterfy-Novák Éva regénye, az Apád előtt ne vetkőzz, amelyben nagyapa és lányunokája történetén keresztül a szexuálisan bántalmazó kapcsolatok traumáját élhetjük át. Farkas Éva -
Interjúk
„Sokkal unalmasabb volna a világ, hogyha ezt nem csináltuk volna meg.”
A székesfehérvári Vörösmarty Színház már évek óta Az ember tragédiájában él. Először színre került az eredeti Madách-mű, de annyiban rendhagyóan, hogy négy rendező - Bagó Bertalan, Hargitai Iván, Horváth Csaba és Szikora János -vette kézbe a darabot. Farkas Éva -
Interjúk
„Mi más lehetne a dolgom, hogy mindenféle karakterben kipróbáljam magam.”
Októberben volt a bemutatója a Vígszínházban Friedrich Dürrenmatt leggyakrabban játszott tragikus komédiájának, Az öreg hölgy látogatásának. Az előadást Rudolf Péter rendezte, a Fingen városába érkező, ördögi ajánlatot tévő és elégtételt váró Claire Zachanassian szerepét Hegyi Barbara alakítja. Farkas Éva -
Művészek írták
Beat ünnep. Kőbányai János fotói
Témája a beat nemzedék és közönsége, akikkel kamaszként már a kezdeteknél együtt ünnepelte a zenéjükkel körülírt új életérzést. Szegő György -
Művészek írták
Cseppben a tenger
Dürrenmatt azt írta művéről: „ … olyan történet, amely valahol Közép-Európában, egy kisvárosban játszódik, s olyan ember írta, aki egyáltalán nem akarja elkülöníteni magát ezektől az emberektől, és cseppet sem biztos abban, hogy helyükben máshogy cselekednék.” Szegő György -
Interjúk
„Mindkét széle megadatik nekem: játszani az otromba, ostoba hőzöngőt és Meyerholdot.”
A Szkénében láthatjuk a Szkéné Színház és a Vádli Alkalmi Színházi Társulás közös produkcióját, Matei Visniec: III. Richard betiltva avagy szabad átdolgozás Vszevolod Emiljevics Meyerhold utolsó rémálma nyomán című drámáját. Az előadást Szikszai Rémusz rendezte, Meyerhold szerepét Mucsi Zoltán alakítja. Farkas Éva -
Interjúk
„Lemaradni önmagunkról, azt hiszem, ez a legnagyobb veszély, ami fenyeget.”
A Trip hajón mutatták be Jon Fosse: Én vagyok a szél című drámáját. A 21. század neurotikus világáról, a kilátástalan életérzésről beszélgettünk a dráma kapcsán, de legalább ilyen elemi élményünk lehet a már megtalált biztonságos sziget elvesztése is, ha azt egy esztelen pusztítás pillanatok alatt megsemmisíti. A Nemzeti Színház Márai-előadása, A kassai polgárok kapcsán ez a legfontosabb gondolat, amit közvetít mindkét előadás rendezője, Szabó K. István. Farkas Éva